100 lat tradycji i doświadczenia
                              &n
ZNTK Oleśnica S.A. ZNTK Oleśnica S.A.
Jesteś tutaj: O firmie » Historia

Historia

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowewgo w Oleśnicy zostały utworzone w październiku 1913 roku jako zakłady wykonujące naprawy parowozów dla okręgu kolei Wrocław i Opole.

 

 Daty kluczowe w dziejach Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego Oleśnica S.A.

  • 1.10.1913  Powstanie Zakładów (Reichsbahnausbesserungswerk Öels)
  • 1945  Przejęcie Zakładów przez PKP, uruchomienie Warsztatów Głównych II klasy    w Oleśnicy
  • 1945-1994  Naprawy parowozów, 24.04.1970 naprawiono dziesięciotysięczny parowóz (łącznie ok. 20 000 szt.)
  • 31.10.1951  Utworzenie przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Oleśnica" w Oleśnicy
  • 1957  Rozpoczęcie napraw wagonów towarowych (łącznie do dnia dzisiejszego ok. 33 000 szt.)
  • 1973  Rozpoczęcie  napraw żurawi kolejowych EDK, UK
  • 1980  Rozpoczęcie napraw lokomotyw elektrycznych ET-41
  • 1986  Rozpoczęcie napraw lokomotyw elektrycznych EU07
  • 1993  Rozpoczęcie napraw lokomotyw elektrycznych ET22
  • 14.12.1995  Przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa
  • 14.05.1996  Wniesienie akcji Spółki do Narodowych Funduszy Inwestycyjnych (fundusz wiodący Jupiter NFI S.A.)
  • 2001  Naprawa pierwszej lokomotywy spalinowej SM42
  • 26.11.2001 Sprzedaż akcji przez fundusz wiodący na rzecz Europejskiej Korporacji Finansowej S.A. w Katowicach
  • 05.2002  Naprawa trzytysięcznej lokomotywy elektrycznej
  • 28.10.2002  Certyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001
  • 29.06.2005 Recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001 oraz certyfikacja systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy PN-N-18001:2004
  • 2006  Naprawa pierwszego wagonu osobowego
  • 05.06.2009  Recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2000 oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy BS OHSAS 18001:2007
  • 2009 - 2011  Modernizacja lokomotywy EU07- 495 na EU07A-001 – wprowadzenie napędu asynchronicznego ze zwiększeniem mocy do 3200 kW i prędkości max do 160 km/h ,wyposażenie kabiny maszynisty w klimatyzację i  ergonomiczny pulpit